 
     | Petőfi híd | |
|  | |
| Elhelyezkedése | Budapest, IX. és XI. kerület | 
| Áthidalt akadály | Duna | 
| Szerkezettípus | rácsos gerendahíd | 
| Legnagyobb támaszköz | 154 m | 
| Teljes hosszúság | 378 m | 
| Szélesség | 25,6 m | 
| Sávok száma | 2×2 + villamos | 
| Tervező | Álgyai Hubert Pál | 
| Átadás ideje | 1937. szeptember 12. /1952. november 22. | 
| Elhelyezkedése | |
Petőfi híd (
1937-től 1945-ig: Horthy Miklós híd) Budapest egyik Duna-hídja.
Tervezése Álgyay Hubert Pál nevéhez fűződik. 1933–37 között építették, a pesti és budaikörút déli szakaszainak villamos- és gépjárműforgalmát vezeti át a Duna felett. 1937.szeptember 12-én adták át a közönségnek.
A II. világháborúban 1945. január 14-én felrobbantották. 1950–52 között építették újjá, és1952. november 22-én nyitották meg a forgalom előtt. Ekkor kapta Petőfi Sándor magyarköltő nevét. Hossza 378 m, feljárókkal együtt 514 m. Szélessége 25,6 m.
A híd pesti oldalán a Boráros tér (a Nagykörút déli vége, a Csepeli HÉV végállomása), illetve a budai végén a Goldmann György tér (a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem épületei) találhatóak. A közelmúltban 1966-ban, 1968-1970 között, majd1979-1980-ban, aztán a Lágymányosi híd átadása után 1996-ban újították fel.
Érdekesség: a villamospályája alatt (a hídpálya alatt) egy kézzel hajtható szerelőkocsi lóg le. Erről a kocsiról lehet ellenőrizni a híd teljes hosszában a villamosvágányok leerősítő csavarjainak az állapotát. A szerelőkocsiba csak a két hídfőnél lehet beszállni.
 Budapest ☻  Budapest  ☻  Budapest  ☻  Budapest  ☻  Budapest  ☻  Budapest  ☻  Budapest  ☻  Budapest  ☻
Budapest ☻  Budapest  ☻  Budapest  ☻  Budapest  ☻  Budapest  ☻  Budapest  ☻  Budapest  ☻  Budapest  ☻









